Hk dagbok dag 6&7

Dag6 lör 30 jun
Under natten var det storm! Varning nivå 8! (det finns 1,3,8,9,10). Idag var vi bara hemma. Vi vaknade ca 13.00 då faster och lamlam kom med mat till oss. Vi gjorde inte så mycket den dagen. Vi satt vid datorn, zumba, mat, packa och sova.

Dag7 sön 1 jul
Vi vaknade ca 9.30, bytte om snabbt och åkte bil ut med farbror3, farmor, farfar, Hannah. Vi mötte faster vid "gam dou", åt brunch. Sedan åkte vi till landmark north, gick till tågstationen "checkade in" och väntade på lamlam som var fast i en paj buss i motorvägen, till slut kom hon och vi åkte till hong ham->east TST-> TST. Vi checkade in och gick till vårat rum, det var så fint och lyxigt! Faster och lamlam gick sin väg sen. Jag och Hannah chillade i hotellet, sen träffade vi tilda, henne kompis. Vi gick till en park där det fanns flamingos, jag visste inte att det fanns sånt där. Vi åt glass från McDonalds, gick till DNA och shoppade. Jag köpte en nyckelring som var en nyckel, iPhone skal rosa, iPhone sladd rosa. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och Tilda gick sin väg. Jag och Hannah chillade några minuter i rummet, sedan gick vi och åt något japanskt. Friterad fläskfilé och ris(jag med ägg)! Sedan gick vi till Victoria harbour för att titta på fyrverkerier. Var en halvtimme tidig. Det var fullt med människor överallt! Det tog väldigt långt tid att få bort alla människor! Vi gick till K11, köpte yougurtglass som var bredvid hotellet, satt ihop. När vi kom till hotellet(ca 20.50) chillade vi, duschade osv. Jag kunde inte släppa min iPhone för det fanns wifi! Insåg hur bra Aliee var! Somnade ca 1.20.

 

Hotellet: http://hongkong.tsimshatsui.hyatt.com/hyatt/hotels-hongkong-tsimshatsui/index.jsp?extCorporateId=

Måste säga ett stort tack till min faster som bokade rummet och fixade det gratis åt oss! Även fast hon inte läser detta men TACK!


Jag var tvungen att ta en egopix med den stora spegeln på hotellets gym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0