Hk dagbok dag 1&2

mån&tis 25-26 jun
Vaknade vid 8-9 för att säga hej då till släktingarna och mamma. Sedan gick jag och la mig igen. Vaknade vid 11 och fortsatte att packa. Åkte till Coop/wok café och åt lunch med pappa vid 12-13 tiden efter det köpte jag choklad. Åkte till restaurangen, packade ner chokladen i resväskan. Satt i restaurangen en stund tills det blev ca 14.45 då jag och min pappa åkte upp till Hannah. Vi kom fram till Hannah och efter ca 10-15 åkte vi vidare till arlanda utan pappa, vinkade hej då till honom. Bilresan kändes som en evighet. Innan vi kom fram till flygplatset åt vi McDonalds. Framme i Arlanda. Vi checkade in och det gick snabbt. Vi tog lite kort och gick vidare till sky city. Gick på toa, åt mc donalds fast glass. Sen gick vi in på taxfree. Jag köpte godis och 4st mini parfym som var ett set och Hannah köpte en stor påse med kitkat. Vi satte oss en stund bloggade och sen gick vi vidare till våran gate. Ringde och smsade till folk innan vi gick ombord. Resan till helsingfors tog ca 45min. Vi skulle gå igenom en passkontroll och jag hade den nyaste passet så jag använde det. Dom typ skannar av ditt face. Sen satte vid oss vid ett bord och laddade min iPhone och fb:ade. Sedan gick vi och ställde oss vid kön för ombordstigning. Träffade uncle hong från norge, pratade lite i kö:n. I planet var jag och Hannah hyper men jag somnade efter maten, sov ganska länge vilket var bra, sov tills lunchen och det var bara bröd som jag inte kunde äta för att jag mådde illa. Drack bara te och vatten. Hannah mådde illa när vi landade medans jag mådde bättre för jag tog en till tablett för åksjuka. Hämtade våra väskor och gick ut genom utgång A. Träffade uncle hong, gick på toa och gick till parkeringen där farbror nr2 väntade på oss. Åkte bil hem. Hälsade på folk och gick och sov en stund. Efter 2 timmar vaknade vi. Hannah mådde bättre för hon sov ju inget på planet. Hon duschade medans jag tittade på tv, städade och gjorde olika grejer. Åt mat, duschade och vi gick och la oss vid halv 10. Jag kunde inte somna. Saknade min familj för mycket. Vid 23-24 gick jag och satte mig vid datorn. Sedan tvingade jag mig att gå och lägga mig, till slut somnade jag ca 2.30-3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0