Soligt väder den.

Kristinehamnare Ser nog att det var soligt idag. Det känns sorgligt för oftast när det blir såhär fint väder tänker jag på hong kong, jag får sån känsla och det påminner mig om när jag och min familj åker till hong kong. Jag får bilder i huvudet från när vi åker till Arlanda, när vi vaknar tidigt på morgon alla stressar och det tar lååångt tid innan alla sätter sig på plats i bilen. Då startar bilden och alla frågar och tjatar om vi har med allt, pass, nycklar osv. Svänger upp på motorvägen och ökar farten.
Jag hatar att skriva det här, vet inte varför jag gör det. Jag får så många minnen jag bara vill tillbaka till.
Efter två timmar är vi vid en rastplats, det är standard att vi stannar där när vi åker mot stockholm. Går på toa sätter sig i bilen igen, har hänt några gånger att vi kör iväg ifrån den som är sist i bilen på skoj för den är seg och hela familjen är på riktigt bra humör. När vi är framme på Arlanda lastar vi av alla väskor, sedan åker jag och pappa till långtidsparkeringen och parkerar våran Toyota. Tar bussen till terminal 5, möter upp dom andra för att sedan äta något äckligt(det är oftast äcklig mat på flygplatser). Sedan går vi genom säkerhetskontrollen och till gaten. Går på ett litet plan till Helsingfors för att byta plan vidare till hong kong.
Förut när jag tog fram resväskorna åt mamma så öppnade jag en utav väskorna. Jag kände igen lukten, den lukten man alltid kände när vi åkte till hong kong. Jag brast ut ett ååh! För jag ville också åka till hong kong på tisdag!
Jag älskar känslan efter vi landat i hk, den känslan är att man är i hong kong och har fyra veckor framför sig att spendera och har extremt roligt. Jag blir sur och jag känner en stark lukt av avis ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0