jag vill inte!

Jag vill inte, jag vill verkligen inte!!
Jag vill verkligen inte jobba i resturagnen!! På lördagar!! Ingen dag alls!! Bara för att min bror tjatar sönder om att han börja jobba där när han var 13 och att jag snart är 15 så jag måste börja jag med. Men vadå töntig tradition?? När jag gick i 4/5:an jobbade jag hela sommaren(utom när vi var i HongKong) i resturagnen och då var jag inte 13 ens! Från klockan 5 till kl 10 jobbade jag och nej jag diskade inte bara utan jag jobbade i serveringen också, jag vet dessutom jätte nära på att ta order men det blev inte så för pappa kom då. Och sen jobbade jag varje gång det skulle komma mkt folk som nyårsafton och så jobbade jag ett tag varje lördag från kl 5 till 10-11 på kvällen. Det kommer jag ihåg för jag sparade min nagel på mitt lilfinger och då gick den av pga att jag diskade och det var inte papperstallrikar heller men efter som jag var yngre då så var dom tunga för mig. Och han tjatar sönder att jag inte jobbar hemma heller (nu menar jag då) och både han och pappa är aldrig hemma när jag jobbar hemma typ städar så tror dom att jag sitter vid datorn hela dagarna men nej!!! Dom har trott det i flera år men det gör jag inte!! Iallafall nu så diskar jag ibland, dammsuger varje lördag och kanske nån onsdag eller torsdag, är det massa tidningar eller disk på matbordet tar jag undan det, när mamma kommer hem efter hon varit och handlat är det alltid jag som ska packa upp mamma gör aldig det även om det var hon som handla, jag hämtar posten, jag ska alltid vara den som pappa tvinga mig att plocka ogräs eller vattna blommor annars hotar han mig att jag inte får pengar, jag plockar undan efter dom som inte gör det, jag tar fram alla julpynt(utomhus gör mamma annars är det jag inne som plockar fram och tar bort), jag är den som byter mat och vatten åt fågeln och tar hand om den eller är social med den(fast den är inte social själv), tar in kläderna som hänger på tork ute när det är sommar och ibland hänger ut kläder och en massa mer som händer på sommarn som jag inte orkar rabbla upp just nu men han ska fan sluta tjata på att jag inte gör nått hemma bara för han aldrig är hemma och inte ser när jag gör nått.

JAG ÄR ARG! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0