I miss u, wong!

Jag saknar min farfars hund!! Han heter Wong och är typ vakthund. Vi bror i en by nästan utanför HongKong typ precis på gränsen men byn tillhör HongKong ändå. Och några andra som bor i byn har också vakthundar som går runt i byn utan koppel men dom varken bits eller rymmer, dom stannar i byn. Ialla fall hade min farfar 3 hundar(han har haft några andra innan men dom har dött) och den största är Wong är så smart även om han inte är jätte tränad, han skyddar min farfar och sånt ifall det kommer nån och attackerar inte för att det händer ofta men han går efter min farfar var han än går utom stan och toan. Min farfar tar hand om sina hundar jätte bra och är jätte snäll (vilket alla gör då).
6 Januari vi åkte hem till Hong Kong och när jag var framme hemma i byn gick jag runt och letade efter Wong i byn för han springer runt lite överallt när farfar är hemma. Så gav jag upp för jag hittade honom inte och jag vågar inte gå för långt in i byn heller och han kanske är där eller bland dom höga gräsen som når upp midjan som jag inte vågar gå in i för det kan finnas spindlar och ormar som är giftiga ja och kan komma fram till vägen på natten så vi får inte gå nära höga gräs när det blir mörkt ute fast det är inte giftiga ormar överallt i Hong Kong, inte i stan bara vid skogen där vi bor. Så jag gick hem och tänkte att han kommer fram sen när senare av dagen. Så jag kolla ut genom fönstret ganska ofta för jag sakna Wong och ville sen honom. Och så typ fråga jag om nån visste var han var så sa min bror ''va? han är ju redan död?''
Jag blev chockad och ba ''VA?? Varför har ingen sagt det till mig????'' så sa min bror ''Vet inte men han var redan död när jag och pappa åkte till Hong Kong i april''. Då blev jag riktigt sur och ledsen för han hade dött nästen ett helt år och ingen hade sagt nått till mig. Asså damp jag saknar Wong så mycket!



hahaha så himla lång päls ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0